Nå har jeg endelig fått rammet inn de lekre plakatene fra Desenio inne på barnerommet til Amalie. Det ble knall tøft synes jeg, jeg valgte svarte rammer siden det passer så fint til skrivepulten. Jeg valgte forskjellige motiver og størrelser på bildene som passer sammen, En ny motevegg på barnerommet.

Jeg har lenge ønsket å gjøre en forandring her inne, å lurt på hva jeg skulle ha gjort. Jeg liker at rommet skal bli litt mer «voksent» og mer sofistikert jenterom. Begge jentene liker rommet kjempe godt og trives her inne. Rommet er i dag et fint og smakfult og et godt utgangspunkt videre til Amalie blir tenåring.

Sengehimmelen er fra Jollyroom

Sengegavlen fra Millemoi

Skrivebord fra Millemoi

Stol fra Aflekthome (De selger lignende hos Millemoi)

Lampe fra Paradiset interiør – skjerm fra Home & Cottage

Gardiner fra Princess

Skap fra Ikea

Som dere vet er jeg veldig opptatt av tekstiler og til dette rommet valgte jeg å gå for en litt morsom og annerledes kombinasjon. Jeg ønsker å bytte ut den rosa rullegardinen og heller få hengt opp en lift i grov lin, sammen med gardiner i myk velour. Noen som vet hvor man får kjøpt rullegardiner i lin?

Sengegavlen er i str 120 og sengen er også 120 cm. Nydelig gavlen som passer inn til resten av detaljene i rommet. Sengeteppet i sengen er også fra millemoi i fargen muldvarp. Teppet over stolen er fra skeidar, jeg var så heldig og kjøpte det når det var på salg til 50%.

Det som er det viktigste er at Amalie selv elsker rommet sitt, og at hun trives her inne. Rommet har fått den samme stilen som resten av huset og detaljer jeg er fornøyd med. Kanskje noen ønsker å se før og etter bilder hvordan rommet såg ut før – for dette var gutterommet til Thomas da han var en liten gutt – kan dere da gjette hvilken farge det var her inne? Stor forandring har det hvertfall blitt – det kan jeg love dere

