Jeg blir så glad når solen skinner, himmelen er blå og varmen er på sin rette plass. Ingenting slår en deilig sommerdag ute på verdens fineste plass, det gjør det ikke. Jeg har ikke ord, for jeg kan si det sånn at det er ikke noen plasser som kan måle seg med denne, dette er nok den fineste plassen jeg vet om. I dag tok vi turen til en av de fineste plassen på Nordmøre, og den vakre plassen heter for Stangvika. Her var det veldig betydelig rolig og veldig idyllisk. For oss er det bare en liten kjøretur unna, og her trives jeg veldig godt. Tenkt å våkne opp til noe så vakkert fra solen står opp til den går ned?

Stangvik (lokal uttale «stangvikja») er ei grend ved Stangvikfjorden i Surnadal kommune på Nordmøre. Hvor flott er det ikke å få se litt av nordmøre til dere som bor langt unna, flere plasser skal jeg vise frem også! Det er bare å glede seg. . Nå reiser vi straks til Kristiansund og skal tilbringe hele dager der og bare kose oss, vi skrives.

