Idag er det siste dagen til Amalie som 2 klassing. Første gang vi flyttet hit leverte jeg Amalie til barnehagen og det er nå 3 år siden. Flyttingen for henne har vært en bra prosess der vi trives mer enn noen gang. Hvor har årene etter dette blitt av? Vel, de har passert. Nå starter Amalie i 3.klasse og Ane skal begynne sitt 3 år i barnehagen, og er absolutt ikke «små» lenger. Når det kommer til Amalie så er jeg veldig opptatt av at hun skal ha det bra på skolen, hun trives veldig godt her og har fått seg mange nye venner, og hun snakker også litt ny dialekt. innimellom Dialekten har jeg troen på kommer til å forandre seg helt etter noen år.. Mamma er jo oppvokst på dette stedet og bytter fort dialekt når hun kommer hit på besøk og fra jeg var liten jente var jeg her mye på besøk hos bestemoren min og andre slektninger Amalie gå faktisk på den samme skolen som mamma gikk på, noe som jeg syns er litt gøy å tenke på. Som jeg skrev om Ane så imponerer Amalie meg hver eneste dag, og ser at det har blir enormt store fremskritt for henne også, selv med sykdommen hennes.

