God kveld. Gjett om det er 2 som gleder seg til den store dagen i morgen. Nå har jeg funnet frem klærne som barna skal ha på seg.. I år har Ane fått seg en helt ny strikka bunad – helt lik den som jeg har. Er det en ting som er sikkert er det at Ane har verdens flinkeste bestemor til å strikke. Har også et ønske om at Amalie skal få den samme til neste år, for da blir vi 3 damene i huset helt like.

Dette er den fineste strikka bunaden jeg noen gang har sett, og denne skal jeg ta godt vare på til Ane blir stor. Håper den passer til neste år også. Dette er nordmørsbunad.

I sisten liten klarte jeg å få kjøpt fine brukte bunadsko til jentene, de kostet tilsammen 150,-  Noe som kan være et pluss når de likevel vokser ut av størrelsen etter 1 år. Det som er så fint med disse er at du kan ta av spennen og da du faktisk et ekstra sett med pensko i svart. 2 i 1  der altså. 🙂

Amalie har den samme bunaden som hun bruke i fjor fra name it, disse er også veldig fine. I morgen skal vi gå i tog, spise masse is og bare kose oss. Så krysser vi fingrene for at været vil være på vår side. Jeg gleder meg.

Nyt de siste timene av 16 mai kvelden, vi skrives!

