Da kommer vi til neste rom i huset – som jeg ikke har visst på flere mnd. Nemlig før og etter bilder av gangen.Det første som møter oss i døren når vi kommer inn er dette rommet, her har vi valgt en veggfarge i gangen som jeg er veldig fornøyd med og føler at den kler gangen vår godt. Dette gjorde vi for 1 år siden og da syns jeg det er viktig at det skal være innbydende og koselig når man kommer inn. Det er ikke en stor gang vi har, men å bytte fargevalg fra lyst til mørkt er et valg jeg ikke angrer på.

Siden vi ikke har plass til store garderobeskap så har jeg brukt en lett løsning der jeg kjøpte inn Malm kommoder fra Ikea – som jeg lagrer klær, luer og diverse i. En smart løsning som passer oss perfekt. Jeg skulle ønske vi hadde en liten krok man kunne hatt en lenestol til, for stol det har jeg – men bare ikke plass, haha! Jeg er den som liker å sette vårt eget preg på hjemmet som skal bli vårt sammen.

Det som gjenstår for at gangen skal bli helt ferdig er et nytt gulv, her har vi tatt det valget at vi ønsker å flislegge. Som dere ser på bildene så er det lister rundt dørene som ikke er kommet på plass enda, grunnen til det er at vi må legge det nye gulv først.- der har dere en enkel unnskyldningen til det

Hva har vi gjort: Malt veggene i fargen kullsort. Malt sidene ved trappeoppgangen, byttet trappegelender, tettet igjen hullene, fått spesiallaget trinn i trinnene. Byttet alle dørene og håndtakene (glass vindu på sidene),ytterdør og nye lamper.

Så har vi jo dette store lekre speilet med kraftig ramme i sølvfarget og svart. – som passer rett inn i gangen, dette er jeg så glad i for det er bare RÅ FINT. Jeg kjøpte mitt hos Paradiset interiør og har det største som er 191×101 cm. Fargene her nede går ton-i-ton med farger som passer sammen. Med rotting til pynt så elsker jeg det.

Denne fargen vi hadde før i huset var jeg ganske så lei av, og ønsket mitt om å få en svart gang gikk i oppfyllelse. Jeg elsker huset enda mer nå enn da jeg flyttet inn. Da jeg satte mine spor inne her for første gang, da hadde jeg så mange tanker på hvordan jeg ønsket å ha det. En drøm om å skape et hjem som skulle bli i vår stil.

Det er mange som velger å lage en bod eller garderobe under trappen, da vi pusset opp den tok vi valget med å bare tette igjen trinnene og heller sette inn en dobbel Malm kommode som er til barna med GOD plass. Hadde vi skulle tettet igjen alt så hadde gangen blitt mye mindre, og vi hadde da sittet igjen med mye mindre plass til oppbevaring.

Jeg er fornøyd med de valgene vi har valgt og landet på. Reisen er fremdeles litt lang, men vi har nådd slutten snart og den følelsen er helt fantastisk. Med nytt vaskerom og bad, så kan det ikke bli bedre. For nå trives mer enn før.

NYT DAGEN, KLEM ♥

