Sjallabais. I dag aner jeg ikke hvor dagen har blitt av? Den kom og så gikk igjen. Etter at jeg hadde levert lillemor i barnehagen så fikk jeg ei venninne til og hente meg, der vi dro hjem til henne. Det skulle også være med ei til, men hun måtte på jobb, men uansett så skal det bli koselig å treffe deg også neste gang

Kjenner du til den følelsen av å bli godtatt for akkurart den du er? Den følelsen av at du kan være deg selv? Noen ganger treffer kjemien man får en rett i hjerte med enkelte. Vi har barn på samme alder, som har gått og går i samme barnehage, og bedre kan det altså ikke bli. Dette er sånne venner jeg har lengtet etter. Venner som man bare kan snakke om alt med, og stole på ikke minst. Vi kan prate både med innover og utover pust, være oss selv og kunne skravlet oss herfra til månen og tilbake.

Bare det å få litt nye venninner som har lyst til og være sammen med meg, blir jeg veldig glad for. Det hjelper og være litt sosial og gi lit av seg selv. Det er godt å ha noen rundt deg som vil finne på noe en gang i blandt. Det er rart å tenke på at man kan få så god kjemi med noen du ikke har kjent lenge..

Jeg er den som alltid er litt stile og beskjeden i begynnelsen når jeg møter folk for første gang, men ikke denne gangen. Det er godt når du finner personer du kan kalle venner og der kjemien stemmer fra første sekund, et vennskap vi kan bygge videre på. Der vi kan treffes både med og uten barna. Når man får litt ting på avstand, og finner de «rette» vennene man får inn i livet sitt, blir alt annet mye bedre. Venner er det viktigste man har, og da er det også viktig å finne de som er de rette for deg. Når det først skjer – så er det herlig! Jeg tror man kommer langt med å lete etter det positive i alt fremfor det negative.

