August 2014 var da jeg og Amalie flyttet inn til Thomas (Da jeg gikk gravid med Ane) da var det oppussing som sto på planen den sommeren. Da pusset vi opp stue,kjøkken,gang og soverom oppe. Den tiden var det en sånn ribbevegg fra gulvet og opp mot taket ved trappeoppgangen –   som gjorde stuen mer lukket noe som ikke var helt i min stil. Den rev vi vekk for vi hadde andre planer om noe mer som passet inn i stuen.

img_7110 Planen med dette var at det skulle bli en bar, med benkplate og stoler – men siden jeg ikke syns det passer seg inn så laget vi først en benkeplate – der vi også tok en tapet på veggen sånn det skulle se finere ut.img_7117 img_7123Med benkplate ble det sånn som dette..

img_7836Det ble veldig tomt uten noen ting der, og da kom jeg på en veldig god ide – siden vi ikke hadde noe skap plass på stuen, så ønsket jeg meg glass skap under benken med glass dører! Noe som jeg ble veldig fornøyd med til slutt.

I dag er det praktfult, enkelt og stilig og står i stil med resten av stuen. Jeg gjorde det lille ekstra siden jeg var lei den grå/mørke benkplaten, så da fikset jeg litt med kontaktplast i marmor, der benken ble som ny på 1-2-3.

img_3308 img_3300Etter mange timer ble stuen komplett slik som jeg drømte om og ønsket. Valget ble veldig enkelt om hvilken dører jeg skulle ha, jeg ønsket samme stilen på stuen som jeg hadde på kjøkkenet – bare i fargen hvit.

Dette er glassdører som egentlig hører til kjøkken, men er også like fint å bruke det på stuen. Jeg visste hvordan jeg ville ha det og fikk ønsket mitt oppfult med og innrede det akkurart slik jeg ønsket.

