Jeg har veldig god erfaring når det kommer til syke barn, når det gjelder Amalie. Men en helt annen sak når det gjelder Ane, for hun er sjeldent syk. For de siste dagene har jeg nettopp opplevd Ane syk, hun plages med høy feber, hoste og er snørrete. Jeg merker at dette tar skikkelig på, heldigvis sover hun godt om natten – og når hun først våkner så holder hun det gående en liten stund. Føles nesten ut som man er på jobb som nattvakt! Jeg tar tilbake søvnen av å legge meg tidlig sammen med barna, så jeg er ikke helt utslitt men blir litt sliten i kroppen med begge barna – for det merkes. For lille Anemor vil bare ha mamma for seg selv, og da blir det litt vanskelig når storesøster også vil ha mamma.

thumbnail_fullsizerender-1

Mammarollen er virkelig satt på prøven denne uken, men uansett så er jeg lykkelig for å være mamma til de fineste jente mine. Som småbarnsmamma har vi en rolle som gjør at ingenting er umulig – for da klarer vi det meste. Her har dagen gått mest i mammakos menSs storesøster er på skolen.

Den følelsen av å ha en sovende «baby» i fanget minnet meg tilbake om babytiden sammen med lillemor. Den tiden er så verdifull.

thumbnail_fullsizerender-2

Tenk å være så liten, så uskyldig, fredfull, trygg og elsket. thumbnail_fullsizerender-3

Uff, skulle ønske at vi ikke hadde sykdom i hus, men når vi først har det er det godt å bli ferdig med det også. 

thumbnail_fullsizerender


Tiden har stått nok stille – nå er det på tide og begynne på dagens gjøremål mens man kan. I kveld kommer mamma hit på besøk og skal tilbringe hele helgen sammen med oss, godt med ei hjelpenes hånd mens mannen er bortreist i helgen på jobb!

Ha en super – duper helg alle sammen!

