Har du noen gang følt deg trygg med de du er sammen med (?) Familien, barna, venner og de som du har rundt deg i hverdagen (?) Noen som du kanskje har en samtale med, en person som står deg veldig nær (?) Eller en person som har fått deg til å føle deg bedre (?) For over 3 år siden fikk jeg den følelsen av å kjenne på den ekte tryggheten, den som Thomas gir meg hver eneste dag, den følelsen av du virkelig betyr noe for noen. Jeg er heldig som har Thomas rundt meg og den spesielle følelsen han gir meg å barna, den tryggheten som vi har savnet. 

Thomas, du er en fantastisk mann og du er også en fantastisk pappa til våre barn. Jeg setter kjempe stor pris på deg og det gjør barna også. Du er den lille klippen i vår familie og uten deg hadde vi ikke klart oss så bra. Tusen takk for at du er den du er og du skal også vite at vi elsker deg utrolig høyt. Du har forandret livet vårt etter at du ble en del av hverdagen vår, du har fått meg til og forandre meg og gitt meg å barna en sjanse til å gå videre i livet sammen med deg – oss – som en familie. Du var og er den første jeg kunne dele fortiden med og alt som jeg har vært igjennom, jeg hadde ikke vært så like sterk som det jeg er i dag, hadde det ikke vært for deg. Du er den jeg kan dele alt med, du er den som forstår meg og hjelper meg til og forstå ting enda bedre – det å se ting på et annet perspektiv. 

Jeg er veldig veldig glad i deg og barna, dere en den lille klippen i livet mitt. Som en familie viser det at vi tenker mye av det samme om hverandre. Jeg tenker også det at jeg trenger dere i livet mitt og at jeg trenger deg som far til mine barn. Jeg er veldig avhengi av å ha deg i livet mitt, du er den som støtter meg når jeg trenger det. Og det å kjenne på den gode tryggheten du gir meg er bare fantastisk. Jeg føler meg så mye sterkere av å ha deg ved min side – nå og foralltid. Det føles mye tryggere å ha deg rundt meg.

Du kom inn i livet til meg og Amalie med åpne armer da det bare var oss, du visste lite om hvor mye ansvar det var å ha et barn som var litt annerledes. Men du tok oppgaven på strak arm, det finnes ingen tvil eller usikkerhet på hvor mye du bryr deg om oss – vi fikk et lite kjærlighets barn til – et barn som er friskt. Det er en stor glede og si hvor fantastisk følelse det er og kjenne på, den følelsen at man ikke er alene lenger men at vi er VI og står sammen om alt. Nå har jeg en person som er her for meg og barna, en person som gjør alt for oss og gir oss den tryggheten vi trenger. En person som elsker meg for den jeg er, og som ikke dømmer meg.

Å da vil jeg si til dere som har et ny født barn som er litt annerledes, dere vet også at til tider er det utfordrende og krevende, men man kan også ha det veldig fint, uansett. Å at man kan være lykkelig, selv om man har er utfordrende liv og at man også tenker og vokser på det – og man blir sterkere av det. For det har vi blitt. Å ikke minst fortelle hverandre at dette går bra og at vi står sammen om dette som en familie.

img_6420 fullsizerender-55

