Etter noen dager uten husarbeid og 17. mai feiring ble huset snudd på hodet i total kasos, og jeg er ikke den som liker møkkete hus når helgen kommer i møte. Så med mye «fri» og pause fra husarbeid ble kroppen endelig i form der jeg reiste meg opp og gjorde huset strøkent igjen. Det å bare kaste opp kroppen og du vet hvilken oppgaver du har å gjøre, er bare «kjedelig» der og da men du vet du MÅ!

Og den følelsen du får når du setter deg ned og er ferdig med alt som må gjøres, er bare DEILIG med andre ord. Nye blomster er handlet inn, er det noe man må kjøpe inn så er det alltid en eller flere buketter med roser – ikke noe som er finere enn det.

DSC_0786Jeg har også fått startet sommeren med litt maritim look inn i interiøret. Med nye gardiner og enda mere blått ble det veldig fint. Det og bare få litt utbytting av farger, tekstiler og putetrekk er flott og det blir en helhet med farger som passer sammen.

Med disse flotte telysholderne fra Lama har du mange muligheter, hvis du bruker fantasien så kan de brukes til å tenne lys, dekorere med blomster eller bruke de som en fin dekorasjon. Duftlys er jo også noe vi må ha igjennom hele året, og Durance sine lukter jo himmelsk.

collage millemoiNår det kommer til mine favoritter når det gjelder putetrekk og gardiner, så ble det helt klart de fra millemoi – velvet glam midnight. De er bare så lekre og passer godt inn sammen med andre tekstiler. Jeg har blitt glad i denne lune og fine blåfargen. De ulike blåtonene har jeg valgt å blande inn sammen med beige. Lekkert og flott.

collage puterMaritim looken minner meg veldig om sjølivet og båtlivet, og de blåe fargene og tekstilene som man blander sammen.

DSC_0794 DSC_0792

Du får også en følelse av litt maritim når du pynter og dekorer fat og brett med litt skjell og steiner som gjør det litt mere koseligere. For å få en fin sommerfølelse av båtlivet, så er fargene blå, og beige supre fine å bruke sammen, for en litt ny variant inn i hjemmet, uteplassen, båtlivet eller stranden.

Nyt kvelden, vi skrives.

