Bare for denne helgen, mens pappaen er på jobb! I helgen har det det bare vært oss tre jentene, noe som vil si at jeg har vært alenemamma for helgen. Jeg er helt slått ut, så sliten er jeg ikveld. Denne helgen har det stått alt for mye på timeplanen sammen med jentene, det at begge skal ha oppmerksomhet akkurart på samme tid fra mammen sin er ikke alltid bare bare..  Noen ganger gjør man litt ekstra ut av dagenVi har nå brukt hele helgen på kun å bare slappe av, ingen planer, ingen gjøremål, bare kos og hygge sammen med hverandre. Den grunn har jeg prøvd å koble litt ut fra blogg og bruker tiden min sammen med barna.

IMG_8550

Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg har så utrolig mye å lære av å ta ting litt med ro , altså legge bort den sosiale tilgjengeligheten jeg har med meg hele tiden. Igår bestemte Amalie, Ane og jeg at vi skulle gjøre noe fint sammen og valget falt på å dra ned til barnehagen og leke oss litt der! Der satt jeg å tittet på at de lekte sammen og den følelsen av lykke jeg hadde i hjertet mitt da kan ikke beskrives! Amalie og Ane er virkelig noe spesielt! De er unike rett og slett..  Hva skulle jeg gjort uten dem(?)  Denne dagen ble vi enige om at var den beste på lenge! 

IMG_8549

Tenk at den 7 november så er denne lille snuppa mi et helt år allerede, tiden har bare gått alt for fort altså! 

Jeg merker at dagene er mye travlere men også mye kjekkere med begge barna hjemme. Disse dagene har jeg fått prøvd meg alene med begge to, og jeg syns faktisk at det gikk bedre enn det jeg hadde sett for meg. Det som er forskjellen mellom å være mamma til to barn, er at det å være rundt et av barna føles som om jeg har barnefri. Alt føles tusen ganger lettere med et barn, uansett om det er Amalie eller Ane. det som ingenting i forhold til hvordan det er med begge barna tilstede. Med Amalie er det jo litt ekstra med siden hun lever med den sykdommen hun har, mens Ane er et helt frisk barn. 

IMG_8548

Det er veldig overraskende å se hvilket energinivå det blir rundt oss når jeg er sammen med barna alene. De forandrer seg jo litt ettersom de er sammen – i forhold til når de er alene med meg. De blir jo så klart mere aktive og høylytte når de er sammen, Ane er den som skal etter Amalie hele tiden, for å dra etter storesøster og leke med henne er jo veldig gøy. Uansett om de er alene eller sammen, så er de snille som et lam.

IMG_8533

Familien min er barna mine. Jeg er der hver eneste dag og natt sammen med dem. Jeg elsker det. Jeg kunne aldri sett for meg noe annet. Jeg prøver alltid å gjøre mitt beste for dem. Jeg viser mye kjærlighet og får mye kjærlighet tilbake. Det er alltid en trygghet inni meg når jeg har barna mine nær.  Mamma elsker dere to mer enn alt og alle i denne verden Jeg er så stolt over dere begge to.To snilleste barna i verden, Amalie og Ane kjærligheten dere deler for hverandre smelter meg helt.

