Heisann.

Idag var hele familien vært på skolen der det var innskriving til skolestart, som Amalie skal starte på etter sommeren. Hjelpes, jeg skjønner bare ikke hvor fort tiden går, hvor blir den av? Kunne gjerne skudd tilbake tiden litt, haha. Det er så rart å tenke på hvor stor Amalie har blitt, vi bruker ofte å sitte på rommet hennes å bla igjennom albumene, det er så rart å se tilbake på hvor liten hun var, og nå er hun plutselig blitt så stor, og hun er allerede blitt ei skolejente til høsten.

Amalie syns det var veldig gøy å være litt på innskriving, de hadde vært en tur på skolen før i dag i barnehagen, der hadde de spist lunch – Amalie storkoset seg masse, og vi hadde mange som vi kjenner veldig godt som Amalie skal begynne i klasse sammen med – blir liksom ikke så ukjent og det er betryggende. De som jobber med Amalie i barnehagen nå, de skal fortsette å være sammen med henne til skolen, det er jeg utrolig glad for, da vet jeg at hun er i trygge hender.

11020219_10206236042879147_5864079549003564611_n

Jeg syns det kommer til å bli veldig rart å få ei skole jente – det å ha barn i barnehagen er jo en helt annen verden, å der har Amalie vært i 6 år – og nå begynner det med blanke ark med skolegangen, hjelpes! Barnehagen er jo så trygg og god, men Amalie har jo flotte personer som jobber sammen med henne, hun er jo ei jente som må ha en fast på seg hele tiden – og da er jeg takknemlig for at det blir de samme som har henne nå! Her blir Amalie godt oppfulgt og vi får all den hjelpen vi trenger,.

Det som kommer til å bli utfordringen til Amalie, det er at det blir mange flere barn – noen kjenner hun allerede og har blitt kjent med, mens andre blir nok litt nye (tror jeg)  Skolestarten er jo bare om noen mnd, og de 5 mnd kommer til å gå fortere enn man tror, så jeg må nok bare venne meg til tanken allerede nå!

Flere som har barn som begynner på skolen i år?

