Når man blir mamma for første gang, så tenker man bare hvor fantastisk det er. Man tenker ikke over at det noen ganger kan være lekent og uproblematisk. Jeg har vært mamma i 5 år allerede, det er når den dagen man blir mamma for første gang – det er da det går opp for en av livet vårt forandrer seg foralltid. Du har ikke bare deg selv å tenke på lenger, men et lite barn. Etter den tiden jeg ble mamma, så har jeg vokst med Amalie, jeg har vokst med oppgaven og lært utrolig mye. Jeg vet når man skal sette grenser, vise trygghet, være streng og vise ekte kjærlighet. For alle mødre så er barna våre det mest kjæreste vi har, og det som vi elsker mest av alt på jord. Sånne følelser er ekte. Det er rart å se for hvert år hvor stor Amalie begynner å bli, hvor ble det av den lille jenta mi? For meg så kommer hun alltid til å være den lilla jenta til mamma.. hehe! Å når det kommer til klær, så vokser Amalie de ut fortere enn bare det.. så her går i innkjøp av forskjellige størrelser når det nærmer seg noe nytt. Jeg syns det er godt å se at Amalie har begynt å visst følelser, utifra situasjoner.. hun kan fortelle og vise de tingene hun ikke er fornøyd med, og de tingene hun er fornøyd med. Hun har begynt å sette ord på ting, fortelle at hun er glad i meg og elsker meg..og sånt smelter virkelig mamma hjertet mitt. Det er så godt å høre, og er det noe hun blir lei seg for – så kommer hun å søker trøst og sier at jeg skal trøste henne!
 
bilde sommer
Om kveldene når det er leggetid så bruker Amalie å få nattanuss med Thomas, etter det første kysset så sier hun at hun vil ha et nuss til. Og etterpå så sier hun til Thomas «Du må gi mamma nattanuss også»  Hun er så søt når hun sier det, hehe.. Hun har nå virkelig blitt ei omsorgfull og GOD jente ♥

sommer 2Er det flere mammaer der ute som blir veldig rørt av barna sine? Når de smelter mammahjertet på en god måte!

Det er rart dette med tiden, hvor fort barna vokser. Det føles jo noen ganger som at det var igår jeg fikk Amalie og nytet gleden sammen med henne da hun var baby. Det at barna vokser å blir så fort store, det er så rart, merkelig men en god følelse. Av og til skulle jeg ønske man kunne skru tilbake tiden og nyte babytiden enda lengere.. 
