Heisann.
 
Jeg fikk en kommentar i går, om ei som lurte på angående graviditeten min. Om jeg ville skrive litt og fortelle – Om hvor langt jeg har kommet på vei? Gutt eller jente? Hvordan er formen? Magebilder osv.. Jeg har egentlig ikke skrevet så mye om dette temaet på bloggen, fordi jeg har valgt å ikke dele alt for mye rundt dette! Men noe kan jeg jo fortelle, siden det ikke er mange ukene igjen.
 
Ukene og dagene går og jeg har allerede kommet meg i svangerskapsuke 30! Nå er det bare 10 uker igjen til termin og jeg tenker bare WOW, hvor har dette svangerskapet blitt av? De siste ukene nå går det bare fortere og fortere til alt nærmer seg, og jeg nyter hver eneste dag med lillegullet i maget. Om det blir gutt eller jente, det har jeg igrunn nemlig ikke tenkt til å skrive noe om – det får det bare vente å se når dette barnet har kommet til verden. Om noen uker til så har lille gullet kommet hjem til oss, og jeg sitter bare og gleder meg masse til det skjer. Formen min har som sakt vært helt super igjennom hele graviditeten, litt sliten er jeg innimellom men ellers så er formen helt på topp! I begynnelsen av september skal vi på ultralyd time igjen, for å se om alt står bra til – så det er ikke så veldig lenge til.
 
Uke 30 + 1
Når det kommer til ting jeg har lyst på, så er matlysten min opp og ned. Da jeg gikk gravid med Amalie, da måtte jeg ha APPELSIN, mens denne gangen så må jeg bare ha NEKTARIN.. jeg får smaken på det meste, og spiser akkurrat det jeg har lyst på, når jeg kjenner at nå er det noe jeg bare må ha. Jeg har fått mere smaken på frukt, så prøver å få i meg mest mulig av det. Jeg er veldig spent på hvor lenge dette litte nurket har tenkt til å holde seg inne i magen, jeg håper det har tenk til å være der inne så lengst som mulig. Amalie kom jo 3 uker for tidlig, i uke 37. Så er veldig spent på hvordan denne fødselen kommer til å bli, håper det går litt fortere denne gangen. Jeg kjenner mye liv fra magen, å nå kan det ses fra utsiden også -det er veldig koselig. Er en ting som jeg gleder meg masse til, det er å se Amalie og dette lille nurket sammen, jeg har også funnet ut navn som passer godt til Amalie. Det har jeg fortalt henne og da sier hun Amalie og ………. dette navnet! Hehe, så er nok ei lita ei som er veldig spent og gleder seg masse til å bli storesøster! 
 
Jeg syns det er greit å ha navnet klart, ført jeg fikk Amalie så hadde jeg bestemt meg allerede for at hvis jeg skulle få meg ei jente – da var det Amalie hun skulle hete. Og nå har jeg nok en gang bestemt meg for hva dette lille nurket skal hete også! Når det kommer til hormonstatistikken min så er den veldig høyt oppe, er ikke så veldig mye som skal til før jeg ikke tåler noenting, haha! Og jeg blir også veldig fort rørt. Noen ganger så kan jeg sitte i min egen lille boble, der jeg tenker på alt og ingenting, og bekymrer meg for det meste, ellers så er alt som det skal være. 
 
uke 30 + 4
 
Jeg syns det er veldig gøy å være stolt over magen å kunne vise den frem, det er fantastisk å gå gravid og det å få en mulighet til å oppleve det en gang til. Jeg skal bli mamma til et lite nurk til, som kommer til å være like god som Amalie. Og begge skal få den morskjærligheten som de trenger, for det å elske barna sine er den beste følelsen i hele verden. Det å kunne elske noe så høyt, man ikke har ord på det. Jeg har lært utrolig mye om morsrollen etter disse 5 årene med Amalie! Denne gangen blir det annerledes, for jeg vet jo ikke sånn egentlig på hvordan det er å ha et HELT frisk barn, nå får jeg oppleve det å være mamma til et SYKT barn som lever med epilepsi og tuberøs sklerose og et barn som er HELT frisk. Jeg er lykkelig og har det bra med de valgene jeg har valgt selv, hva andre folk mener og synes – det blir opp til hver enkelt. Jeg har et liv som jeg er fornøyd med, jeg har en familie som jeg elsker og som elsker meg like høyt tilbake.
 
Amalie er det beste som har skjedd meg, og det samme gjelder det lille nurket i magen! Jeg ville aldri valgt noe annerledes, alt skjer av en grunn og jeg er heldig som får oppleve det en gang til. Livet mitt hadde ikke vært det samme uten Amalie, det hadde heller ikke vært det samme uten dette barnet som snart kommer til verden. Da hadde ikke livet mitt hatt noe mening, å nå har jeg en mening med alt. Jeg er så lykkelig, og føler meg som verdens heldigste som har disse to diamantene mine.
 
Uke 30 + 3
