IGJEN… Starten på denne dagen har vært rolig, og tiden har bare flydd av gårde! (sånn sett så er det ikke noe ille med det) av og til syns jeg det er godt at tiden går fortere enn vanlig, for da har jeg kvelden å se frem til. Som sakt så har Amalie lenger ferie i år, siden vi snart er på flyttefot – og da har hun så mye energi at det er helt utrolig, hvor hun får så mye energi fra lurer jeg virkelig på? Siden Amalie ellers er så aktiv, da får jeg meg virkelig trim hver dag – det er ikke mye rolig her i huset.. bortsett fra når hun legger puslespillene sine og leker med lekene sine. Ellers om dagene så er det full rulle fra morgen til kveld, og jeg kjenner virkelig at det lille nurket i magen tar mye energi fra meg. De siste dagene så gir kroppen signaler om at jeg må ta det litt ekstra med ro, og når man har ei lita frøken på 5 år – så er ikke det allvei så like enkelt.. for hun vil jo ha med seg mammaen sin på det meste. Sånn er det jo med de fleste barna, de skal opp i sofaen, ned igjen, under bordet, spise mat og søle utover klærne og bordet og tømming av alt som heter for leker strødd igjennom alle rom og sist men ikke minst rote utover hele kleskapet. Når man har barn, da har man alltid hendene fulle, og vi har i hvertfall ikke noe lite å gjøre som foreldre..  her går dagen i hundre fra morgen til kveld. (Hvis man ikke har barn som er verdens snilleste og hører etter hele tiden) Siden Amalie er veldig aktiv av seg, så kan det ha noe med bivirkningene av epilepsi medisinene som hun går på, hun går jo på 2 sorter som hun får hver morgen og kveld – og for et lite barn så kan det bli litt for mye også! Det varierer fra person til person, men Amalie hun er Amalie og sånn er hun bare. Uansett hvor mye aktiv hun er, så er hun verdens snilleste, klokeste og beste datter for meg. Hun kan til tider være helt TURBO, og søtsaker og godteri er hun ikke noe glad i – det vil hun ikke ha i det hele tatt.. og det er jo en bra ting sånn sett, siden hun allerede er så aktiv som hun er. Det er rart hvor mye en liten kropp kan være sånn liten turbo fra morgenen av, noen ganger så kan det nesten være uvirkelig. Men innimellom så har det nok en del med sykdommen hennes å gjøre. Jeg kunne aldri i verden ha byttet ut Amalie for alt i verden, la barn få være barn.. uansett hvor slitsom det kan være, men alikevell så er det verdens beste oppgave å få oppleve det å være mamma. 
 
IMG_6329 IMG_6330 IMG_6331Det skal merkes på både foreldre og barn av man er foreldre, små barneføtter, later og glede er en stor glede i hverdagen ♥
 
