Det er nok det ordet som beskriver mitt hjem og min stil.
 
Leiligheten min betyr veldig mye for meg, det er ikke et stort hjem med det er stort nok for meg og Amalie. Vi har bodd her i 4 år allerede, og jeg husker første gangen jeg var her på visning. Da var jeg allerede betatt og tenkte at dette er virkelig drømmehjemmet vårt, noen hadde gitt bud og jeg sa klart ifra at denne leiligheten kjøper jeg. Da denne leiligheten endelig var blitt min, jeg har ikke ord på hvor lykkelig jeg var. Nå skulle jeg endelig få skape mitt eget drømmehjem, og dette skulle bli vår nye start. Bare jeg og Amalie, stoltheten jeg hadde kunne ikke beskrives, den var bare enorm.
 
Etter disse 4 årene som vi har bodd oss inn i denne leiligheten, så har det skjedd utrolig mye. Jeg har pusset opp noe av leiligheten og gjort det til mitt eget, kjærligheten for dette hjemmet har bare blitt større og større. Å neste mnd så blir dette et avsluttet kapitell, noe som kommer til å sitte godt inni meg – det blir veldig trist å forlate dette hjemmet etter 4 år. Men må man, så må man! Jeg klarer ikke å se for meg å selge dette til noen andre noen gang, for dette er jo mitt hjem, mitt hjem som jeg nå skal reise ifra – det å skal flytte fra sitt eget hjem som man er så utrolig glad i, den oppgaven kommer nok til å bli den vanskeligste delen for meg – det å se at det skal bo noen andre her.. det gruer jeg meg til. Det jeg har planer om er å leie ut, for det syns jeg blir det beste valget. Det er jo mitt uansett når jeg har flyttet, bare at jeg skal leie det ut til noen andre – det å skulle selge denne leiligheten det klarer jeg nok ikke. <<Dette er kun mitt følelse>> Denne leiligheten er akkurart passe stor, men jeg har likevell klart å få til den plassen som jeg vil. For meg er det viktig med en stor og fin spisestue som det skal være plass til gjester og hjemmekos, et praktisk kjøkken og et rom til både meg og Amalie – og et bad som får meg til å føle som at jeg er på spa.
 
Det jeg virkelig er opptatt av er detaljer, i leiligheten er det ingen tilfeldighet at alt skal være på skinner, alt må være riktig plass og ting må være på stell. Det lyse er noe jeg elsker, lyse møbler er noen av mine favoritter. De lyse veggene lyser opp og gir rommet en luftig og god følelse. Jeg liker ikke det mørke innen hjem, mørke møbler og sånn hadde jeg for noen år tilbake og det klarte jeg bare ikke mere. Det må heller ikke være for mye av det «gode», store gjenstander på hyller og bord og litt små ting av fargen sølv som skal passe seg godt inn i interiøret.
 
IMG_5951IMG_5957IMG_5955Når det kommer til møbler og pynt så er fargevalget veldig viktig. Det må ikke være for mye forskjellige farger, jeg liker å ha en sånn god kontrast mellom rolige og få farger. Det må stå i stil med hverandre. Jeg elsker å blande sølv inn mot det hvite, ull er også en fin ting for å bryte litt av med det hele. Hvis vi skal bryte så må det brytes skikkelig, sånn at det synes og ikke ser helt feil ut. Er det en ting jeg kan eller blir GAL av, så er det å handle inn noe nytt, jeg klarer ikke å velge en pute tilfeldig eller på sparket, jeg MÅ være helt bombe sikker vite at det kommer til å passe inn sammen med resten av interiøret.
 
IMG_5747 IMG_5746 IMG_5769 IMG_4597Når det kommer til soverommet, så har det vært det samme siden vi flyttet inn her. Jeg liker de lyse veggene og den blåe tapeten så godt, at jeg ikke har ville forandret på noen ting. Det er sånn jeg liker det, det er sånn jeg vil ha det og jeg trives å liker dette soverommet veldig godt. Det jeg har ønsket mest er å få litt av den følelsen av å være på hotellrom, hvor vi kun har tilgang til å slappe av og senke skuldrene helt. Lyse vegger, store puter og små ting.
 
IMG_5379 IMG_5378 IMG_6471Når det kommer til en ting som jeg er veldig opptatt av, så er det at i hjemmet mitt skal det være godt å leve i, det å bare senke skuldrene og slappe av etter man har kommet inn døren – pluss at venner og familie skal føle seg hjemme og trygge.
 
Når det kommer til et tips som det gjelder å skape et godt hjem, så er det: slipp deg løs ikke lås deg fast men elsk det du ser selv. Du må ikke bry deg om hva andre synes eller mener – det er du som skal bo der, det er ditt eget hjem, hjemmet ditt må få lov til å gjenspeile på deg og din personlighet.

 

